Propozice Rebels Race


Team Rebels si Vás dovoluje pozvat k účasti na závodech REBELS RACE

121013 rebelsrace 01e

Kdy se bude jezdit?

V letní sezóně 2018 náš klub pro Vás uspořádá závody na naší asfaltové dráze v Náchodě.

Termíny: 26. 5., 9. 6., 22. 6. (Night Race), 28. 7., 8. 9.

Kde se bude jezdit?

Asfaltová dráha klubu se nachází Náchodě za Sokolovnou. Parkování je nově možné přímo v areálu dráhy za krytým depem, nebo na přilehlém parkovišti. Kryté depo pojme cca. 30 závodníků. Je nutné přivézt vlastní stůl. Je možné přijet v podvečer před závodem, potrénovat i za umělého LED osvětlení a přespat ve spacáku v tělocvičně u dráhy. Občerstvení zajištěno již od pátečního večera.

S čím se bude jezdit?

Vzhledem k tomu, že závody chceme přiblížit co nejširší modelářské veřejnosti, bude se tedy závodit s RC modely aut v měřítku 1/10 a 1/12 s pohonem na elektromotor. Volba pohonných akumulátorů je na Vás, doporučujeme LiPo baterie. U akumulátorů LiPo jsou ale povoleny pouze akumulátory s pevným netříštivým obalem. Nabíjení je dovoleno jen v ochranných vacích!!

V kategorii 1/10 Open jsou pravidla volná - tedy motor, regulátor a další je jen na vás. Pro větší vyrovnanost závodů jsou pneumatiky jednotné - Hot Race 32. K dostání u pořadatele v den závodu za cenu 700 korun. Maximální napětí baterií může být 8,44V (může být zkontrolováno před jízdou).

V kategorii 1/10 Stock se jede s jednotným označeným regulátorem Hobbywing XeRun XR10 (možno koupit na závodech za 1470 korun) a motorem XeRun JUSTOCK 3650SD G2 s 13,5 závity. Motor Vám na závodech půjčíme, každý závod pojedete s jiným motorem. Ranní trénink můžete jet s vlastním motorem a nezdržovat se tak montováním hned ráno. Minimální převodový poměr je 4,5:1. Minimální váha modelu je 1350 gramů. Pro větší vyrovnanost závodů jsou pneumatiky jednotné - Hot Race 32. K dostání u pořadatele v den závodu za cenu 700 korun. Maximální napětí baterií může být 8,44V (může být zkontrolováno před jízdou).

V kategorii 1/10 Hobby jsou povoleny všechny podvozky, často prodávané v RTR sadách. Není nutný žádný další tuning. Motor je jednotný stejnosměrný HPI Saturn 20T. K motoru jakýkoliv stejnosměrný regulátor. Nebo originál z RTR sady s minimálně 27 závity. Nebo lze použít střídavý systém s motorem 21,5 závitů a regulátorem v nastavení Zero Boost*. Minimální celkový převodový poměr je 7:1 v případě stejnosměrných motorů, 6:1 v případě střídavých motorů. Převod se bude měřit označením disku a pastorku. Na jedno otočení kola se pastorek musí otočit minimálně 7 krát, resp. 6 krát. Pneumatiky jsou volné. V případě zájmu účasti na závodech s hobby RTR modelem, který by nedokázal splnit výše uvedená pravidla, je možná dohoda předem. Vždy se najde řešení, abyste si mohli závody REBELS RACE vyzkoušet;-)

Kategorie Hobby je určena pro malé děti, začínající závodníky či starší pány, co chtějí jezdit s modely, ale postřeh a oči už tolik neslouží. Závodníci, kteří pravidelně vyhrávají v kategorii Hobby nebo se snaží vylepšit své modely, aby jely co nejrychleji, patří do rychlejších kategorií Stock a Open. Děkujeme za pochopení.

Vyzkoušet si závody můžete i s vypůjčeným profesionálním autem XRAY připraveným do kategorie Hobby. Model pro vás bude v případě zájmu připraven včetně instruktáže v den závodu. Cena půjčovného včetně startovného je 800 korun. Rezervovat model je nutné předem na emailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .

V kategorii GT jsou povoleny všechny podvozky 1/10 šířky maximálně 205 mm se zadní hnanou nápravou (Xray X10, Tamiya F103GT apod.). Motor střídavý s 10,5 závity a regulátor v nastavení Zero Boost*. Nebo je možné použít motor střídavý se 17,5 závity a neomezené nastavení regulátoru. Karoserie pouze typu GT (příklady), posouzení je vždy na pořadateli. V případě nejasností nám napište, abychom ověřili Vaši karoserii ještě před závodem. Nejsou povoleny aerodynamické karoserie typu Lola, Mulsane nebo BPA. Maximální napětí baterií může být 8,44V (může být zkontrolováno před jízdou). Pneumatiky volné.

V kategorii Formule jsou povoleny pouze střídavé motory XeRun JUSTOCK 3650SD G2 s 21,5 závity. Motor Vám na závodech půjčíme zdarma, pokud nevlastníte svůj. Motor se připojuje na 3,5 mm konektory, vlastní motory mohou být napájeny napřímo. Jede se jednotný označený regulátor Hobbywing XeRun XR10 (možnost koupit na závodech za 1470 korun) nebo volný výrobce a model v nastavení Zero Boost*. Celkový převodový poměr minimálně 2,5:1. Pneumatiky pouze gumové. Jsou povoleny pouze formulové podvozky šířky maximálně 190 mm s pohonem zadní nápravy a karoserií Formule. Nejsou povolena nadměrná přítlačná křídla nemaketového vzhledu. Nejsou povolena žádná další křídla na karoserii. Posouzení je vždy na pořadateli závodu. Maximální napětí baterií může být 8,44V (může být zkontrolováno před jízdou).

*Zero Boost nastavení regulátoru – existuje seznam regulátorů největších výrobců, který vydává americká autíčkářská autorita ROAR nebo podobný seznam vydává i naše evropská autorita EFRA, kde je napsáno číslo software a konkrétní nastavení pro tento program.

Všechny elektronické součástky napomáhající stabilizaci podvozku jako je "GYRO" jsou striktně zakázány! Důkazní povinnost je vždy na straně závodníka.

Jak se bude měřit?

Jednotlivé rozjížďky a finálové jízdy budou měřeny elektronickým počítacím zařízením AMBrc4 (není možné použít neoriginální "klonované" černé čipy apod.). V samotných modelech budou umístěny personální čipy, které budou závodníkům, jenž je nevlastní, zapůjčeny při prezentaci za poplatek 100 korun. Čip se v modelu zpravidla zapojuje do třetího nevyužitého kanálu v přijímači. Upozorňujeme, že čipů je pouze omezený počet, a tak doporučujeme všem, kdo to se závody myslí vážně, si jej pořídit. V případě nedostatku čipů bude rozhodovat, který ze závodníků se přihlásí dřív, přednost mají samozřejmě elektronické přihlášky.

Trénink v předvečer a večer před závodem a přespání v tělocvičně

Je možné přijet odpoledne nebo večer před každým závodem, trénovat na dráze až do noci díky LED osvětlení dráhy a následně přespat přímo v přilehlé tělocvičně. Čas otevření dráhy bude vždy uveden na našich internetových stránkách, zpravidla je to od 17 hodin. Trénink a nocleh nabízíme zcela zdarma a můžete je chápat jako odměnu za delší dojezdovou vzdálenost, kterou někteří musíte absolvovat. Občerstvení zajištěno již od pátečního odpoledne.

Ranní trénink a časový rozpis

Dráha/hala bude v sobotu otevřena v 7:00. Prezentace končí v 8:15, trénink v 9:30 hodin. Následuje rozprava a začátek závodu, který bude v cca. 10:00. Pokud by někdo nestíhal přijet, může zavolat na telefon 608 815 564 a bude se tak moci do závodu zapojit později. Ranní trénink bude organizovaný podle kategorií.

Přihlášení a jak bude závod probíhat

Na našich webových stránkách je k dispozici odkaz na elektronickou přihlášku na portálu MyRCM.ch, pomocí které se závodník přihlásí k závodu nejpozději den před závodem do 18 hodin. Musíte mít vytvořený účet na MyRCM.ch, abyste se mohli na závod přihlásit. V případě, že někdo nemá přístup k internetu, je možné se přihlásit telefonicky nebo ráno před závodem. Pokud se závodník přihlásí až ráno na závodě a nenahlásí svou účast den před závodem do 18 hodin, bude mu ke startovnému připočítáno 100 Kč! Pokud jste k závodu přihlášeni a víte, že nebudete moci dorazit, prosíme o odhlášení ze závodu před uzavřením elektronických přihlášek. Je to slušnost, za kterou předem děkujeme.

Po prezentaci budou závodníci rozděleni dle výkonnosti do kvalifikačních rozjížděk. Ty se pojedou celkem čtyři. Z těchto čtyř kvalifikačních jízd se každému závodníkovi započítají dvě lepší, jejichž výsledky (nájezdy) se sečtou.

Podle konečného pořadí v kalifikaci budou závodníci rozděleni do finálových skupin. Finálové jízdy se pojedou tři, po 8 pilotech. Poslední finálová skupina bude mít 9 nebo 4 závodníky v závislosti na počtu jezdců v dané kategorii. Do počtu 4 jezdců se vždy přiřadí jezdci z předcházejícího finále. Nejhorší výsledek se bude škrtat a pro konečné pořadí se budou počítat jen dva lepší výsledky. Pořadí v jednotlivých finálových jízdách se bude počítat za každou finálovou skupinu zvlášť a celkové pořadí bude poté vycházet prostým seřazením závodníků po jednotlivých skupinách (nelze se dostat z vyjeté finálové skupiny výš nebo níž). V případě shodnosti bodů ve finálových jízdách bude jako další kritérium pro rozhodování použito lepší dosažené započítáné pořadí, pokud ani to nerozhodne, pak se přihlíží k lepšímu nájezdu v lepší započítané jízdě.

Po skončení finálových jízd bude provedeno vyhodnocení a vyhlášení výsledků závodu. Ty pak budou zveřejněny na našich internetových stránkách.

Do finále bude mít závodník na svém modelu nalepeno jedno startovní číslo na čelním skle, formule mít startovní číslo nemusí.

Každý jezdec je povinen bezprostředně po skončení jízdy odložit svůj model na technickou kontrolu a jít nasazovat další skupinu. Pokud tak jezdec neučiní, je napoprvé upozorněn a při dalším provinění je jezdci škrtnut nejlepší výsledek dosavadního průběhu závodu.

V případě vysokého počtu závodníků si pořadatel vyhrazuje právo na změnu počtu jezdců v jednotlivých finálových skupinách a na změnu počtu kvalifikačních jízd.

Jaké budou věkové kategorie závodníků?

Všechny věkové kategorie pojedou dohromady, zvlášť však bude navíc vyhlášena kategorie JUNIOR, která bude ohraničena věkem 12-ti let, a kategorie OLDBOYS, v níž budou hodnoceni závodníci od 50-ti let výše. Pro posuzování věku bude rozhodující věk závodníka při prvním závodu seriálu.

Bodování závodů

Bodování závodu: 1. místo 100 bodů, 2. místo 80 bodů, 3. místo 70 bodů, 4. místo 65 bodů, 5. místo 61 bodů, 6. místo 58 bodů, 7. místo 56 bodů, 8. místo 54 bodů, 9. místo 52 bodů, 10. místo 50 bodů, 11. místo 49 bodů a další místa vždy o bod méně.

Z celkového počtu závodů se bude škrtat jeden nejhorší výsledek. Pokud by na konci seriálu měli jezdci shodný počet bodů, přihlíží se k počtu lepších umístění.

Co se jinam nevešlo…

Na všech závodech je zajištěno občerstvení přímo u dráhy nebo v hale včetně vlastního sezení. Parkování je zajištěno v areálu dráhy nebo přímo před halou a na přilehlém parkovišti. Je nutné vzít s sebou stůl a židli, v létě stačí stolek do krytého depa, v hale musí mít stoly i židle gumové koncovky, aby nepoškodily palubovku! Doporučujeme vzít s sebou i lampičku a prodlužovačku.

Na každých závodech jsou k dispozici náhradní díly na podvozky Xray, VBC, případně Serpent a Yokomo a další modelářské zboží (mazání, motory, regulátory, karoserie ...). Předepsané pneumatiky jsou během závodů k dostání pouze u pořadatele.

Již během závodu jsou zveřejněny kompletní výsledky všech jízd včetně jednotlivých průjezdů kol na portálu www.myrcm.ch.

K dispozici bude "HUDY setup koutek", kde budete moci využít kompletní nastavovací pomůcky pro vaše modely, zkušení závodníci v případě zájmu rádi poradí a pomůžou všem.

Můžete si vypůjčit profesionálně připravené závodní auto Xray do kategorie Hobby. Rádi Vás zasvětíme do závodění a provedeme Vás prvním závodem. Stačí si předem rezervovat model na emailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. , abychom vše předem domluvili a připravili. Cena za pronájem modelu včetně startovného je 800 korun.

Startovné je za jednu kategorii 400 korun, druhá a další kategorie za 300 korun. V případě přihlášení až ráno na závodech bude připočteno 100 korun ke startovnému. Trénink před závodem bez účasti v závodě je za poplatek 200 korun. \n Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. , abyste již na prvním závodě nemuseli čekat frontu.

-->

Prosíme o odhlášení ze závodu na webu MyRCM.ch či SMS nebo telefonickou omluvu, pokud nebudete moci i přes podanou přihlášku se závodu zúčastnit. Je to slušnost, za kterou předem děkujeme.

Závodů se každý účastní na své vlastní nebezpečí. Pořadatel neručí za případnou vzniklou škodu. Očekává se vzájemná úcta a tolerance závodníků. Na žádost závodníka je možné vystavit doklad o zaplacení startovného.

Pro jakýkoliv dotaz můžete využít mailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo telefonu 608 815 564 (Zdenda).

RYCHLY KONTAKT

Zdenda Beneš | vrchní rebel | Tel: 608 815 564
Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Zpět NAHORU